いさぎよくsingle life ここちよくsimple life 

シングルになって、シンプルな暮らしを充実させる 

Electric Truck Connects Farmers in Rural Rwanda

F1で活躍するレースカーの設計者が、道なき道、オフロードを走るトラックも設計していた。これはレース用ではない。ルワンダのデコボコ道を農産物などを運ぶための電気トラック。

それまでは、自転車やバイクで運んでいたと言う。何とも過酷!

さらに、このトラックは組み立て式。

華やかなレースで得た収益は、貧しい人たちを助ける方へ流れてほしい。

 

 

 

2022/7/27 level 8

Electric Truck Connects Farmers in Rural Rwanda

電気トラック、ルワンダで活躍


Most of the vehicles Gordon Murray has designed are raced around tracks or sit shining in garages.

ゴードン・マリーが設計した車は、レース場、または豪華な車庫の中に。

 

The British designer was the man behind a number of-多くの  world championship-winning Formula One cars in the 1970s and 80s. And his McLaren F1 road car has become a must-have for the rich and famous, selling for as much as $20 million.

 

英国の設計者は、70年代、80年代に、多くのF1チャンピオンを産み出した。

彼が設計したF1用の車、マクラーレンは、1千万ドルほどで、裕福層や有名人にとってはぜひとも欲しい車となった。

 

 

But perhaps his most important design yet-今のところ is one which very few people know anything about: an electric truck that transports goods around the countryside in Rwanda.

しかし、彼が今まで設計してきたうち、もっとも重要な設計はほとんどの人が知らない、ルワンダの田舎で物資を輸送する、電気で走るトラックである。

 

 

画像:autcarindia.com

Made by a British company called Ox, the truck has been produced to help people in poorer rural areas, such as in sub-Saharan Africa, move goods across rough terrain.

 

英国の会社、オックスがそのトラックを製造したーー険しい地形を通って物資を運ぶ、アフリカのサハラ以南の田舎の貧しい人を助けるために。

 

 

 

Ox allows customers — mostly farmers and traders — to rent space for their goods on board one of their vehicles using an app and negotiate a price with the driver.

 

客は主に農家や商人で、物を運ぶための荷台のスペースを借りるためにアプリを使いドライバーと交渉する。

 

Sub-Saharan Africa has few paved roads, which increases the cost of transport and the time it takes, making it harder for economies to develop.

サハラ以南のアフリカでは舗装された道がほとんどないため、輸送コストや時間がかかるーそれが経済成長を阻んでいる。

 

 

Ox currently operates 12 trucks in western Rwanda, where rural dirt roads are so rough that large vehicles struggle, and people commonly use bicycles and motorbikes to transport goods for long distances to sell them.

 

現在はトラック12台を使用中で、西ルワンダで。そこは、土の道路がボコボコで大型車は困難を要する。そのため、自転車や、バイクで、物資を売るために長い距離を運ばなければならない。

 

The trucks have excellent off-road capabilities, being designed specifically for the most difficult terrain/təréɪn in sub-Saharan Africa.

 

そのトラックは、未舗装道路用に優れていて、とても困難なアフリカのサハラ以南の地形のために設計されている。

 

They can travel up to 170 kilometers before needing to be recharged, and private charging stations have been installed in the area.

次の電気充電までに170㎞進むことができる。電気を供給するチャージステーションが設置されている。

 

Ox claims that their truck is the world's first flat-pack vehicle — it is transported in pieces to save on space and can then be put together in 12 hours by following a set of instructions.

このトラックは世界初の組み立て式で、輸送のコストとスペースを節約できる。説明書に沿って、12時間で組み立てることができる。

 

Francine Uwamahoro, from Ox in Rwanda, said that people in rural areas depend on agriculture and the trucks were helping those who have been left behind by infrastructure developments. She told CNN: "Ox is giving them power to grow economically."

 

ルワンダのOX社員は述べたーーこの田舎の地域の人は農業とインフラ整備から取り残された人たちを助けるこのトラックが頼りである。
経済が成長するためにOX社は力を与えているとCNNに語った。

記事引用:

https://eikaiwa.dmm.com/app/daily-news/article/electric-truck-connects-farmers-in-rural-rwanda/a7o-fAu2Ee2sfDOfrNiQPQ?callBookingId=994bafe0-1a5b-42cd-9f82-74993723145c&callBookingType=lesson